Op-naar-het-Oosten.reismee.nl

Incredible India

Hee hee iedereen,

Het is nog niet zo heel lang geleden sinds mijn laatste verhaaltje maar ik heb ondertussen al zo veel mooie dingen gezien dat ik dat toch echt even wat met jullie moet delen haha

Mijn laatste verhaaltje was vanaf het mooie strand van Goa.
Van Goa ben ik nog verder naar het zuiden gegaan, naar Cochin.
Cochin was de eerste stad in de provincie Kerelawaar ik heen ging
'Kerala, god's own country', zeggen ze hier.
En denk dat je daarmee ook wel een goede samenvatting geeft van dit gebied!

Cochin was echt een heerlijk ontspannende plek.
Je zit hier nog steeds aan zee dus er is een lekker cool windje dat er voor zorgt dat je het niet al te heet krijgt.Aan de kust heb je hier overal grote chinese visnetten (zie foto). De vis die ze dan vangen verkopen ze dan op straat aan iedereen. In de hotels kunnen ze dit dan klaarmaken en dat is echt heerlijk!!!
Ik ben hier ook naar een kathakali optreden geweest. Het is een soort toneel alleen er word gesproken doormiddel van gebaren en gezicht/oog uitdrukkigen en niet met woorden. Leuke van de show was is dat ze ook wat uitleg gaven van te voren zodat je een beetje wist waar het over ging en wat ze nu aan het doen waren!

Kerala staad vooral bekend om de 'backwaters'.
Dit is bijna 1000km aan kanalen, rivieren en meren die als hoofd transport wegen van de omgeving functioneren. Inplaats van rijdende bussen, varen hier ferry's/kleine bootjes rond.
Je kan hier echt allemaal verschillende tours doen maar de bekenste / leukste is toch wel het huren van een Houseboat.
Dit heb ik dan ook, samen met een franse, gedaan :).
Je huurt dan een grote boot waarmee je door allemaal kanalen/meren vaart + overnachting op de boot zelf. In totaalhadden we 3 man personeel mee voor op de boot (onder andere een kok die echt heerlijk kon koken!!!!). Dit was echt een prachtige ervaring, echt heel heel mooi (maar oordeel zelf maar als je de foto's ziet :D)

Na de backwater was het tijd om eens echt wat verkoeling op te zoeken.
Op naar de Hill stations dus!
Dit zijn de wat hogere gelegen (meestal tussen de 1000m/2000m) dorpen en daardoor ook een stuk koeler (<30 graden). Ze zijn daarom in deze tijd ook heel populair bij toeristen.
Van alle verschillende hill stations heb ik gekozen om naar Munnar te gaan. Toen ik daar, na weer een heerlijk busrit, aankwam werd ik echt effe stil. Maar ook hier weer, bekijk de foto's maar haha

Na Munnar wou ik naar Wyanad national park gaan.
Dit is een nog niet heel bekend nationaal park maar volgens alle locals is het een van de mooiste plekken in Kerala. Dus dat leek me wel iets om effe langs te gaan :D
Ook heb je daar een hele grote kans om een wilde olifant te zien ).Nu heb ik in india en nepal echt al ontzettend veel olifanten gezien maar nog nooit een wilde... dus dat leek me wel leuk.Helaas kwam ik door een beetje slecht plannen echt op een onmogelijk tijdstip aan 02:00
Natuurlijk helemaal niks open enzo dus dat werd een nachtje op een bankje bij de bushalte slapen. Gelukkig is het in de avond nog steeds iets van 28 graden dus koud krijg je het niet haha. Ikmoet ik eerlijk zeggen dat ik wel een comfortabele nacht heb gehad haha
Hier heb ik in totaal 4 daagsjes gezeten.
Er is hier echt heel veel te doen dus 4 dagen was niet genoeg ovoor alles...
Eerste dag ben ik naar de edakkal caves gegaan. Hier vind je hele mooie, nog niet ontcijferde, teksten in de rotsen en omdat het bijna boven aan een berg is heb je ook een heel mooi uitzicht over het hele gebied.
De tweede dag ben ik op jeep safari gegaan om wilde olifanten te spotten :D
Ja ja hoor het is gelukt :P Het isniet de mooiste foto's van een olifant die ik heb maarja deze kan je dan ook niet zelf wassen ;)
De rest van de dagen ben ik gewoon wat dorpjes afgegaan. Is hier heerlijk om in een bus te zitten en dan gewoon naar buiten te kijken.

Na Wyanad was het weer tijd voor een mooie stad (+wat hitte) dus op naar Mysore.
Dit was echt een heerlijk stad. Het is niet al te groot/druk dus het is (voor een stad in india) nog best rustig.
Er staat echt een heel mooi paleis en een schijnbaar een mooi uitkijkpunt vanaf de berg.
Helaas begon het voor de eerste keer te regen hier toen ik bij dat uitkijkpunt was.
Dus helaas niet zo veel kunnen zien :( .Op de terug weg heb ik de 1000+ trap genomen en onderweg kwam ik opeens een heel groot standbeeld van Nandi (bull van shiva) tegen.
Verder is er in Mysore een hele grote markt waar ze echt vanalles verkopen. De markten zijn vaak de enige plek waar het lekker ruikt. Kruiden/bloemen/wierook al die dingen zorgen ervoor dat het echt heerlijk ruikt.Jammer genoeg heb ik geen grote tas mee dus souveniers kopen zat er niet in.. snik snik!!!

Na Mysore was het tijd om effe wat te gaan rlxen en wat langer op 1 plek te blijven.
Dit was ik in Hampi doen!
Hampi is de oude hoofdstad van het Vijayanagara koninkrijk.
Het hele complex is ongveer 26km2 groot en overal staan ruïnes van oude temples / markten en andere gebouwen.
Dit is misschien wel het mooiste wat ik tot nu toe op mijn reis gezien heb!
Helft van de tijd loop je helemaal alleen door oude temples/gangen heen en dat geeft echt een heel apart gevoel.ls er 1 ding is wat je moet zien in Zuid India is het dit wel!

Vandaag vertrek ik weer uit hampi.
Ik heb nog een weekje voor ik in delhi moet zijn om lotte op te halen!!! :D
Like!!!
In dat laatste weekje wil ik nog naar de ellora en anjata caves (schijnbaar ook heel mooi)
Kwam er wel achter dat ik me een beetje vergist heb ik hoe ver zuidelijk ik daadwerkelijk zit haha
Word dus een busrit van ongeveer 20 uur :P
En daarna naar delhi is het ook weer iets van 20 uur.
Ik ga dus snel effe nog wat eten / wc / inkopen doen en dan op naar de bus!

Reacties

Reacties

Andy

He Tim,

Leuk verhaal weer en mooie foto's. Op naar het meiske en dan samen nog een paar weekjes genieten.

Liefs Andy x

Marielle

Leuk Tim. Mooie verhalen en prachtige foto's. XXX mam

Nirina

Klinkt weer super, geniet van je laatste paar weekjes!

Anny

Wat heb jij al veel gezien. heel leuk om te lezen. Geniet samen met Lotte van jullie laatste weken. Dat wordt weer een nieuwe reis.Groetjes Gert- Jan en Anny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!