Op-naar-het-Oosten.reismee.nl

Moskou

Ja ja ja mensen de tocht der tochten is nu echt onderweg en mijn eerste blog verhaaltje is een feit :) Na een goed afscheid vertrokken we dan echt richting moskou. De vlucht was eigenlijk zo voorbij. Toen we eenmal door de douane en alles heen waren stond er een aardig Rus met een naambord (Winter/Winkels) ons op te wachten. Gelukkig kon hij geen woord engels... Dus konden we meteen ons handgebaren oefenen. Na een lekkere lang rit (lang leven de spits) die net zo lang duurde als de vliegreis (maar wel langer voelde) kwamen we aan bij ons hotel. Gelukkig konden we hier het oefenen van ons gebarentaal even achter ons laten want ze spraken gewoon engels. Na een lekker nachtje slapen gingen we er op uit. Gelukkig zijn ze hier heel international ingesteld (niet dus!) en konden we alle bordje in de metro goed lezen (????????? was onze opstap halte). Na flink wat zoeken en rond lopen en het bezichtigen van wat mooi krkjes kwamen we aan op het rode plein. Dit was eigenlijk eerste deel van moskou wat ook echt mooi is. De rest zag er eigenlijk maar wat somber uit. Dag twee begon met een leuke rondwandeling door de grootste botanische tuin van rusland (om de hoek van ons hotel). Het voelde allemaal wel wat kouder aan..... Overdag zijn we het kremlin in gegaan. Echt heel mooi! Hebben hier helaas geen foto's van. Bij de ingang stonden overal grote borden van cameras met een dikke streep erdoor... Dus die lieten we achter in onze tas. Helaas bleek aan de grote hoeveelheid chinzen met cameras enz... het jammer genoeg bleek gewoon te mogen. Naast het buitenplein zijn we ook de wapenkamer in geweest. Hier staan de schatten van Rusland tebtoon gesteld. S'avonds nog lekker uiteten geweest en daarna nog in het donker het rode plein op geweest (nog mooier dan overdag). Toen we s'avonds in het hotel kwamen bleek het op dat moment (20:30) -24 te zijn. Een lekkere koude dag dus haha Dag nummer 3 (vandaag) bestaat uit het bezoeken van de metrostations. Denk dat de foto's wel voorzich spreken. Prachtig :) Vanavond begint onze treinreis..... Om kwart voor twaalf vertrekken we voor onze 4daagse reis naar Irkutsk. Ben beniewed! Nou dit was het dan weer.... Voor de rest moet je maar de foto's bekijken! Groetjes Timmy

Gert-Jan

Prachtige foto's, je kunt bijna de kou voelen als je ze bekijkt.
Goede treinreis!

Andy

Geweldige foto's. Er ontbreekt jullie aan niets zo te zien. Drank en ketchup, wat wil je nog meer.
Veel plezier in de trein, maak veel vrienden, geniet van de omgeving, succes met het bestellen van een lekkere maaltijd en geniet vooral van elkaar.

Liefs Andy

Marielle

Fantastisch om je te lezen en mooie foto's!!
Goede reis straks.

Nirina

Haha die metrostations zijn haast het chicst van de hele stad! Cool! Succes met de treinreis;)!

Martin

Veel plezier in de trein de komende dagen, denk dat jullie je wel gaan vermaken. En dan het ijs op bij Irkoetsk...

Marjan

Errug mooi die foto's en leuk om jullie zo te kunnen volgen !!

Lisa

Wauw broertje!! Jullie hebben het goed voor elkaar. Misschien een beetje koud, maar wat zijn jullie op een mooie plek! Het rode plein ziet er gewoon sprookjesachtig uit!

Hierbij wil ik jullie ook feliciteren, met jullie 5 jaar als ik het goed heb? Hoop dat jullie een heerlijke romantische dag in de trein hebben!

Kan niet wachten om je dadelijk weer te lezen in Irkutzk?

XXXX

Marielle

Lees even je mail van mij ook!