Op-naar-het-Oosten.reismee.nl

Bollywood dream come true!

Ja ja het is weer zo ver...
Tijd voor een kleine update vanaf de andere kant van de wereld.

Nadat ik weer in Kathmandu was aangekomen ben ik eigenlijk meteen aan de slag gegaan met het regelen van mijn visa voor India. Omdat deze ingaat vanaf het moment van uitgave en niet waneer je het land in komt was het niet mogelijk om dit eerder te doen. Eigenlijk ging het regelen best soepel. Eerste dag moet je formuliertje invullen dat dan naar India word gefaxed. Een week later mag je terug komen en als het goed is heb je dan toestemming om je visa aan te vragen die je dan de zelfde dag om 17:00 kan ophalen. Gewoon veel wachten dus (zowel op het visa bureau als erbuiten). Maar na een weekje had ik mijn visa!
Ik had nog geen vlucht geboekt omdat ik a) nog niet zeker wist waar ik heen ging in India en b) ik dat pas wou doen als ik zeker mijn visa had. Woensdag 9 mei kreeg ik mijn visa en toen meteen mijn vlucht geboekt voor 11 mei naar Mumbai (Bombay). De weg naar het vliegveld ging echter iets minder soepel dan gepland, er was natuurlijk weer een banda! Het begon met en taxi zoeken.... opzich was een taxi snel gevonden maar toen kwam de prijs... 1600 (jah daaaag). Normaal betaal je 400/500 dus dat heb ik ook zo gezegt/volgehouden. De prijs ging al snel van 1600 , 1200, 700 en toen 500. Zo makkelijk kan dat dus gaan hehe. Jammer genoeg had de politie de hoofdweg naar vliegveld afgezet en mijn taxi chauffeur (zoals wel vaker gebeurt) wist geen andere weg. Werd dus 30 min lopen voor vliegveld de taxi uitgezet (die ik maar 300 rupee gegeven had omdat ik geen zin volle bedrag te betalen als ik ook nog een stuk moest lopen). Gelukkig kwam ik met de hulp van twee jongetjes na 20 min op vliegveld aan :)
Ruim op tijd voor mijn vlucht.

Mijn vlucht naar India ging via Delhi en dan naar Mumbai. Toen ik Delhi het vliegtuig uit stapte was het alsof ik tegen een muur aan liep... pff wat een hitte (een lekker 39 graden). Het zelfde gebeurde toen ik Mumbai buiten kwam :(

Het vervelenste moment tijdens het reizen is als je nog al je bagage bij je hebt. Is altijd doel om zo snel mogelijk naar gewenste locatie te gaan en daar een hoteletje te zoeken waar je je zware tas kan droppen. Dus snel een taxi naar het zuiden van Mumbai genomen en daar opzoek naar hotel. Met een grote backpack val je natuurlijk leker op en was dan ook binnen 5min dat er zo'n handig/vervelend mannetje naar me toe kwam of ik en kamer zocht. Mooi mijn bagage kon gedropt worden! :D
Daarna lekker de stad verkennen.Het duurde niet lang of ik werd aangespoken door iemand met de vraag: wil je in een bollywoord film spelen! Ze zochten toeristen om de film een wat westerse uiterlijk te geven. Mijn antwoord was natuurlijk ja! :D. De volgende dag zou ik om 8 uur in de ochtend worden opgehaald.

De volgende dag werd ik samen met 20 andere toeristen naar een studio gebracht. Daar kregen we wat te eten/drinken en werden onze costuums uitgedeeld. Leuke is dat ze figuranten willen om het een beetje westerse uitstraling te geven maar vervolgens krijgt de helft van de mensen een raar india's pak aan en de nadere helft een 'normaal' pak. De film hete 'liefde in parijs'. Nou toen ik op de set aankwam begon ik, en rest van westerlingen, heel hard te lachen. Deze mensen hebben vlogens mij nog nooit een foto van Parijs gezien :D. Briljant! haha. Er was niks Parijs aan... Maarja het is ook een bollywood film :). De dag was echt heel leuk. Gewoon vet om te zien hoe zo'n film gemaakt werd... en schijnbaar ook nog een paar hele beroemde bollywood sterren gezien. Het hele process gaat zoals je wss al verwacht niet heel soepel. ZIjn de hele dag bezig geweest om in totaal denk ik 2 min film op te nemen. Eerst moest op de set nog effe het dansje worden verzonnen - aan achtergrond dansers geleerd - daarna aan de (bollywood) sterren geleerd (nee dit ging na elkaar en niet tegelijk) - 20x keer opnieuw worden opgenomen en dan hebben ze 30 sec film :D haha. Enige wat wij hoefde te doen was beetje springen/dansen en klappen. Mooie dag!!

De rest van 3 dagen ben ik Mumbai een beetje gaan verkennen. Op Elephant island zijn een paar hele mooie groten. Je moet daar met een bootje heen ( uurtje varen) dus dan krijg je ook mooi uitzicht van de kust van Mumbai. Mumbai is echt een gigantische stad (iets van 12 miljoen inwoners), overal waar je keek zag je gebouwen.

Na 4 dagen Mumbai was mijn volgende doel Pune. Daar in de buurd heeft Philips Medical een gebouw waar ik mijn grote tas (met klim spullen enzo) kan droppen. Kleren voor -30 ga ik niet nodig hebben hier in india. Dit was mijn eerste ervaring met de trein hier in India. De treinen zitten echter nu heel erg vol (india heeft zomervakantie) en is best latig om kaartje te krijgen voor de hogere klasses (AC). Ging dus maar gewoon 2de klass (goedkoopste/simpelste), daar hoef je niet voor te reserveren. Dit was nog wonderbaarlijk comfortabel. Kon lekker bij raampje zitten dus dan heb je koel windje in mijn gezicht en anders hadden de 200 vetilatoren aan het plafond daar wel voor gezorgd. Nadat ik mijn bagage gedropt had voelde ik me echt heerlijk! Eindelijk geen zware tas alleen maar mijn kleine (20l) tasje. Dit maakt het lopen een stuk makkelijker + mijn onderhandelings positie word wat beter. Iemand met grote tas gaat toch niet lopen in dit weer en dan betaal je dus 2x zoveel voor een taxi of rickshaw.

Na Pune was het volgende doel Goa. Ik had echt zin om effe een paar dagen aan het strand te liggen en gewoon effe te relaxen. Dit keer was het wel 14 uurtjes met de trein... Maar gelukkig vertekt die om 4 uur in de middag, dus grootste deel slaap je lekker. Na nog een uurtje met de bus kwam ik aan in Palolem in het zuiden van Goa. Wat een prachtig strand! Palmbomen / leuke hutjes.. en de ZEE! Kon dus eindelijk lekker zwemmen.
Ik ben hier nu een paar daagjes, overdag heerlijk aan het strand liggen en zwemmen. Is echt super om met zonsondergang op een palmbomenstrand in de zee te zwemmen en daarna op het strand een cricket wedstrijd te kijken op groot scherm :)
Lekker relaxen dus!

Als het goed is vertrek ik morgen weer, het ligt eraan of ik en trein kaartje krijg (sta nu nog op de wachtlijst). Nu naar Cochin (Kerela). Dit ligt nog wat zuidelijker en schijnt ook echt heel mooi te zijn. Ben benieuwed dus....

Jammer genoeg werkt het weer tot nu toe nog niet echt mee. Het is hier in India echt heel heet. Temperaturen boven 30/35 graden en zeer hoge luchtvochtigheid. Zeker dit laatste maakt het in de middag niet echt lekker. Meestal zoek ik een kroegje/internet cafe met AC op om de hete middag uren door te brengen.

Naja hopelijk komt de Monsoon snel!! ;)

Reacties

Reacties

Cary

Het gaat voorspoedig. Alleen maar leuke en bijzondere momenten. Een reis om nooit te vergeten. Kijk weer uit naar je volgende verslag. Geniet ervan, dan doen wij dat ook.

Andy

Wat een verschil met Nepal qua temp. Erg productief word je niet van die hitte. Enjoy!!! Leuke foto's weer.

Liefs Andy

Anny

leuk verhaal Tim. En gaan we je zien in de film? Geniet maar lekker op het strand. Eigenlijk niets voor jou om zo te luieren, maar het mag wel even na die spannende avonturen. Groetjes Gert-Jan en Anny

Marielle

Dat wordt dan in ieder geval één Bollywood film die je ooit kopen moet ;-).
Snel een Indiaanse broek kopen, dat geeft wat ventilatie rondom je benen ;-)......
Geniet er van lieverd, xxxmam

Nirina

Wauw Tim de superster, mag ik je handtekening????? Klinkt weer gaaf allemaal! Geniet er nog maar even goed van:D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!