Op-naar-het-Oosten.reismee.nl

We moeten weer terug....

Bij deze mijn laatste blogupdate! Het is namelijk bijna tijd om weer naar nl te vertrekken. Na 5 weken alleen door India te hebben gereist was het nu eindelijk tijd om mijn vriendinnetje op te halen in Delhi. Lotte zou rond 4 uur in de middag aankomen en mijn trein kiwam al om 6 uur in de ochtend aan.
De hitte in Delhi is echt niet normaal... 45 graden doet geen wonderen voor je humeur. Dit was dan ook de eerste keer dat ik een kamer heb genomen met ac. Heerlijk!!
Na flihnjk wat gedoe, lees zeer irritante tuktuk drivers, kwam ik aan op het vliegveld en zag ik mijn vriendinnetje weer!

Onze eerste stop van onze gezamelijke reis was Agra. Hier staat de Taj Mahal. Dit was Lottes eerste ervaring met reizen in de trein hier in India. En wat een ervaring was dat haha... De trein was echt helemaal propvol. Helaas was Delhi niet het begin station dus in eerste instantie moesten we staan. Gelukkig was er een liefe Indier die andere mensen wegstuurde en zelf zijn plaats opgaf zodat wij konden zitten. De volgende ochtend zijn we heel vroeg naar de Taj Mahal gegaan. Dit was echt ongelofelijk!!!! Zo ontzettend mooi! Een echte must see in India. Na een leuke fotoshoot gingen we dit keer met de bus naar Delhi om vervolgens de trein naar Shimla te pakken. Dit ligt een stuk noordelijker en hoger en dus een stuk koeler!!!

Shimla is een heel mooi bergdorpje en lekker schoon. Na Delhi was dit wel heel fijn. Na Shimla zijn we naar Manali gegaan. Dit dorpje leek wel een beetje op Nepal. We hadden een heerlijk hotelletje met een superuitzicht. Manali is de adventure plek van Noord India, dus we moesten wel iets gaan doen... Het was tijd om te gaan paragliden! En geloof het of niet.... Lotte ging het ook doen. Stoere meid hoor! Na een korte wandeling kwamen we bij de startplek aan. Hier hebben we ons echt doodgelachen. Het was paragliden Indian style. Je moest tijdens de start een helling afrennen.... Maar dit ging lang niet zo soepel als je zou verwachten... Totale chaos is een goede omschrijving. Mensen die aan het starten waren rende over andere paragliders heen die zich aan het voorbereiden waren. Sommige crashte al half bij de start en dan werden ze zo over de grond meegesleurd om dan uiteindelijk toch nog net de lucht in te komen. Hilarisch!!!! Gelukkig hadden wij geluk en ging bij ons beide alles reedelijk soepel.

Na een paar dagen Manali te hebben gezien gingen we naar Dharamsala / Mc Leod Ganj, hier woont de Daila Lama. En we hadden geluk haha... Want net toen wij het complex op liepen zzagen we hem in zijn autootje voorbij crossen :).

Hier kreegik echter ook een minder telefoontje die onze reis met een weekje zou verkorten. Mijn opa was die ochtend overleden en na overleg met het thuisfront hebben we besloten een week eerder terug te gaan. We zitten nu in Delhi en vliegen vannacht om 0:50 uur en zijn morgen (1 juli) om 5:45 in Nederland. Wel raar om weer terug te gaan... Maar ik kijk er ook naar uit iedereen weer te zien! Ik wil iedereen bedankten voor alle leuke reacties! En tot in Nederland!!

Martin

Hey Tim. Gecondoleerd.
Uiteraard een goede reis terug naar NL gewenst en tot snel!

Nirina

Hoi Tim en Lotte,
wat een rotnieuws:( Goede reis terug en tot snel!
xxxx