Op-naar-het-Oosten.reismee.nl

Met de trein.. Tuut tuut!!!

Hee hee...
Hier een blogupdate vanuit het mooie en koude Irkutsk.

Het eerste en langste stuk van onze treinreis zit er nu op (4 daagjes)
Onze trein cabine was lekker knus.
In totaal hadden we zo'n 5 vierkanten meter om te delen met intotaal 4 cabinegenoten.
Al onze cabinegenoten, op 1tje na, waren Russische.

Na nu een week in Rusland te zijn geweest denk ik dat ik met enige zekerheid wel de twee hoofdkenmerken van een gemiddelde Rus kan opnoemen:

1: Ze Stinken
2: Ze spreken geen Engels

Kortom de perfecte cabinegenoten! :D

Na vierdagen achter elkaar in de trein te hebben gezeten (op af en toe een stop na) had ik het wel effe gezien. Dus gelukkig stond er na 4 dagen een wat langere stop op het programma. Het baikal meer! :D
Op het station werden we opgehaald door iemand van de lokale toersiten organisatie (hij spreekt engels!!. Deze bracht ons na een uurtje rijden naar onze overnachting locatie aan het meer. Het Baikal meer is een van de grootste meren van de wereld en in de winter helemaal bevroren.

Met de koud viel het opzich wel mee (-20 in de ochtend en -10 in de middag)
Je raakt zo langzamerhand wel gewent aan de kou en is het eigenlijk niet zo heel storend meer.

In de ochtend (toen we aankwamen) voelde lotte zich niet heel lekker dus die is even gaan slapen. Ik ben toen (met zons opgang) een flinks tuk recht het meer op gelopen.
Dit is in 1 woord samen te vatten... PRACHTIG!!!!
Het is 1 grote witte ijsvlakte. Alsof je op de Noord Pool loopt.

Ik heb hier voornamelijk filmpjes gemaakt dus die volgen nog.
Maar de paar foto's die er zijn spreken denk ik al voor zichzelf!

In de middag voelde lotte zich wat beter en zijn we gaan Hondensleen (schrijf je dat zo??)
Dat was echt fantasties...!
Je mocht zelf sturend door door de bossen heen schurren!

Vanavond vetrrekken we weer met de trein...

Next stop: Mongolie!! :D

Reacties

Reacties

Gerard

Wat een wit vergezicht, jammer dat je je schaatsen niet bij je had. Geniet en blijf gezond met elkaar. Liefs

Lisa

Wauw wat mooi! Kan niet wachten tot ik de filmpjes zie! XXX

monique en sonja

lieve tim en lotte,

wat leuk om al je verhalen te lezen en foto's te bekijken zo leven we een beetje met jullie avontuur mee.
geniet van alles !!!

dikke kus van ons

Uncle Harrie

Gerard schrijft, 'jammer dat je je schaatsen niet bij je had', maar de waarheid is deze: dan had je waarschijnlijk de verkeerde schaatsen bij je gehad, want Gerard ging schaatsen met één schaats van hem, en de andere van jou! --> weinig schaatsen dus. Winkels kwaal???

Gr Harrie

Uncle Harrie

Hoi Tim en Lotte,

Ik begrijp dat jullie het koud hebben in Moskou met tot -20 graden. Maar ik, als oude rot, herinner me nog de winter van 1912, toen vroor het zo hard, dat draadloos internet bevroren was. Kun je nagaan, het kan nog erger!

Gr Harrie :D

Uncle Harrie

Hoi Tim,

Ik heb het even nagezocht, het is hondensleeën. Overigens in de caribbean kennen ze ivm gebrek aan sneeuw een variant: hondensleepen!

Marielle

Wat een ervaringen! Prachtige foto's en ja Tim; jij bent in je element op het Baikalmeer. Kan me voorstellen hoe dat voor je gevoeld heeft. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!