Op-naar-het-Oosten.reismee.nl

De schizofrene chinees

Tot nu toe werden we overal lekker makkelijk opgehaald en naar onze accomodatie gebracht. In beijing was dit echter niet het geval. Het was daarom ook even zoeken in het begin.... Gelukkig werd er wel een beetje rekening gehouden met ons niet chinees lezende toerist en hadden we al snel het bordje exit gevonden. Toen we treinstation verlieten kwamen we op een groot plein wat lekker vol gepropt was met chinezen. Heel apart om daar zo te lopen. Na een korte metro rit en een kleine wandeling kwamen we na klein uurtje aan bij ons prachtig chinees hotelletje. De omliggende wijk was heel gezellig. Kleine straatjes, waar tot je verbazing toch nog veel te grote autos door heen proberen te komen, leuke kleine winkeltjes/bakkertjes waar we elke ochtende ons ontbijt gingen kopen. Overal waren mensen opstraat spelletjes aan het doen, gewoon een beetje aan het kletsen of ganzen aan het uitlaten (blijkbaar kan dat dus haha) Het eten was er echt lekker. Allemaal kleine verschillende gerechtjes. Gelukkig nog niet te pittig hehe, maar wel lekker veel knoflook. Hadden een keer knoflookbrood bestelt waar denk ik wel een halve knoflook in zat. Lekker stinken dus! De eerste indruk die ik van het chinezen volk kreeg was (zoals je hier boven leest) heel positief. Gezellig volk wat veel lacht en behulpzaam is.... Maar elke chinees heeft een soort monster in zich. Deze komt tevoorschijn zodra hij in de buurt is van een locatie met een ook maar enigzins toeristische waarde. Duwen, schreeuwen, flitsen, rennen, flisten, chillen..... Het is echt zo erg dat het gewoon grappig is. Dit kwam het mooiste naar voren bij de beijing zoo, en dan vooral op 1 specifieke locatie. Het Gaint panda verblijf. Pandas zijn over het algemeen niet hele active beesten (slapen 20 uur per dag ofzo). Toen we daar waren lag dat beest daarom ook lekker te slapen. Wss daarom was het toen ook niet zo heel druk daar en konden na klein beetje geduld gewoon vooraan staan. Maar toen gebeurde het... de panda werd wakker, en hiermee ook het monster in de chinezen. Binnen enkele min stond het prop vol en werden we bijna door het raam heen geduwed (wij stonden lekker nog vooraan). Chillen, schreeuwen, flisten, gillen, flisten en enige wat dat beest deed was zich lekker een keer uitrekken. Briljant!!! Naast de bejing zoo zijn we nog naar het olymoische park, de verboden stad en chinezen muur geweest. Allemaal echt heel indrukwekkend en mooi!! Maar de fotos spreken hier weer voorzich :) Na zes dagen beijing zijn we naar kathmandu gevlogen. Daar zijn we gisteren aangekomen. Moet zeggen dat dit wel heel anders is dan dat we tot nu toe hebben gezien. Is hier echt heel druk op straat... en alles is zo dicht op elkaar omhoog gebouwed dat je de lucht amper kan zien. Ik vind de sfeer wel echt super... Vandaag al wat zomer kleren gekocht en effe naar de kapper geweest (wat nog best grappig was aangezien deze op alles wat ik vroeg ja zei... Kortom zo goed als geen engels praat haha). In vliegtuig hadden we iemand ontmoet... Nepalees die twee jaar oo hawai heeft gewoont. Daar gaan we volgende week wo wss heen om het kleurenfestival te vieren (nepalse naam even vergeten). Maar meer over nepal in mijn volgende blog!

Anny en Gert-Jan

Hoi. We genieten erg van jullie verhalen.

Marielle

En nu even langere tijd in een zelfde cultuur. Geniet van de Anapurna straks. Goede tocht, mooie foto's en vooral op je netvlies zetten!!! En als mam.....ook goed op jezelf letten he!?
Liefs

gerard

Wat een fantastische verhalen !! en je bent voorwaar een onderhoudende verteller. Benieuwd hoe het je in Nepal vergaat. Wanneer start je eerste trip in de Anapurna ? En ga je daar al boven de 6000 m ? (wel goed blijven ademen !!
Grote knuffel voor jullie beiden

Nicole

Heej Tim! Super om al je enthousiaste verhalen te lezen en je foto's te bewonderen! Volgens mij hoef ik je niet echt te vragen of je 'nog een beetje gelukkig bent' he;)? Heel veel plezier nog! Geniet van het schitterende Nepal ( tip: je moet eens gaan eten in 'OR2K' in Thamel- heel gezellig en superlekker!!)!! Ben benieuwd naar de rest van de fotos en verhalen!

Liefs, Nicole